რატომ გაყიდა ბობ დილანმა მისი მუსიკალური კრებულის კატალოგი

0
656

გასულ თვეში, Universal Music Publishing Group– მა გამოაცხადა, რომ 300 მილიონ დოლარად, ბობ დილანის კატალოგი შეიძინა. იმის გამო, რომ მომდევნო წლების განმავლობაში სტაბილური შემოსავლის შენარჩუნება მოხდეს, დილანი ყიდის ამ ყველაფერს.

სიმართლე გითხრათ, ბობ დილანი 79 წლისაა. ეს გაყიდვა მას და მის ოჯახს მთელი ცხოვრების განმავლობაში ადვილად უნდა აწყობდეს, მაგრამ ის ერთადერთი არ არის, ვინც ახლახანს გაყიდა მისი კატალოგი. სხვა მუსიკოსები, მათ შორის, სტივი ნიქსი, Imagine Dragons, Blondie და Barry Manilow, ასევე დაშორდნენ თავიანთ კატალოგებს.

რატომ მიდიან მუსიკოსები ამ გზით და ყიდიან თავიანთ მუსიკას ყველაზე მაღალ პრეტენდენტზე? ამას რამდენიმე მიზეზი აქვს.

უმთავრესი არის ის, რომ კატალოგის შეფასება საგრძნობლად იზრდება.

ნაკადის ზრდამ გამოიწვია მუსიკალური კატალოგების ღირებულების ზრდა. ციფრული მედიის ასოციაციის 2020 წლის Streaming Forward Report- ის თანახმად, 2019 წელს მუსიკის ნაკადის შემოსავალმა $ 10 მილიარდს გადააჭარბა. ეს წინა წელთან შედარებით 21% -ით მეტია და ნაკადი ზრდას განაგრძობს.

Wall Street Journal იუწყება, რომ ახლა მუსიკალური კატალოგები ვაჭრობენ . რაც ნიშნავს, რომ კატალოგი, რომელშიც $ 50,0000 მიიღებს მოცემულ წელს, ადვილად გაიყიდება ხუთჯერ მეტ ფასში.

ძველი სიმღერებისგან, მათი ხანგრძლივობის გამო, როგორც წესი, უფრო მეტ სარგებელს იღებენ და ზოგჯერ შეიძლება ვირუსული ჰიტისგან სტიმული მიიღონ. მაგალითად, ფლიტვუდ მაკის სიმღერა, როგორიცაა “სიზმრები” – გამოვიდა 1977 წელს , დღეს აქტიურად არის ტიკტოკის ვიდეოში. . შედეგი? ჯგუფი კვლავ შედის Billboard ჩარტებში და მისი კატალოგის ღირებულება იზრდება.

მნიშვნელოვანი საკითხია, ლიცენზირება, რაც გარკვეულ როლს ასრულებს კატალოგის შეფასებაში. მაგალითად სიმღერა, რომელიც წარმოდგენილია მასიურად პოპულარული შოუს სინდიკატურ ეპიზოდში, როგორიცაა Friends ან Seinfeld? ეს კარგი, თანმიმდევრული შემოსავლის ნაკადია, რადგან ამ შოუების რეკლამირება ხდება მრავალ არხზე და ონლაინ პლატფორმებზე. ასეა თუ ისე, ნაკადი დაეხმარა მრავალი მუსიკოსის კატალოგის შეფასებას, ხოლო . კორონავირუსულმა პანდემიამ ის უფრო გაზარდა.

პანდემიამ ტურს სიცოცხლისუნარიანობა წაართვა და მომაკვდინებლად იმოქმედა. გასული წლის განმავლობაში მუსიკოსებს არ შეეძლოთ შოუების გამართვა , ღია სივრცეებშიც კი. იდეა, რომ ხალხი ახლოს დადგეს, არის სარისკო საქმე. არავის სურს გამოიწვიოს COVID-19 აფეთქება. გავიხსენოთ, Goldfinger– ი, რომელმაც გამოაქვეყნა რამდენიმე ცოცხალი საკარანტინო სპექტაკლი, სადაც დისტანციურად შეჰყავდა კლასიკურ სიმღერა.ეს ვირტუალური შოუები არ შეცვლის გზას და ტურს, მაგრამ არსებულ რეალობაში სავაჭრო ან გაყიდვის სხვა შესაძლებლობა თითქმის არ არსებობს. მუსიკოსებმა არ იციან, როდის დაუბრუნდება ცოცხალი მუსიკა ნორმალურ მდგომარეობას, ამიტომ ასევე დღის წესრიგში დგება საგადასახადო შეღავათებიც, რომელიც, ალბათ ყველაზე დამაინტრიგებელი მიზეზია, რომ მუსიკოსებმა გაყიდონ თავიანთი კატალოგები: ისინი ამ დრომდე იცავდნენ სპეციალური გადასახადის განაკვეთს თვითშემოქმედებით ნამუშევრებზე. მუსიკოსებს კაპიტალით მიღებული მოგების გადასახადის განაკვეთი , მთავრობისგან 20 პროცენტით აქვთ შეფასებული. ეს მოიცავს ალბომების გაყიდვებს, სტრიმინგს, ლიცენზირებას თუ სხვა ჰონორარულ შემოსავალს. თუ მათ ჩვეულებრივი საგადასახადო განაკვეთების გადახდა მოუწევთ, მუსიკოსის გადასახადი შეიძლება განხორციელდეს 37 პროცენტამდე.
სწორედ ეს გადასახადი იზოგება, კატალოგის გაყიდვით. მნიშვნელოვანია, რომ ჯო ბაიდენის ადმინისტრაციამ შეიძლება გაზარდოს გადასახადები მდიდარი ადამიანებისთვის და გადასახადის ზედა მაჩვენებელი 39.6 პროცენტამდე ავიდეს. იგივეს გეგმავდა დონალდ ტრამპი 2017 წელს, მაგრამ არ შეასრულა.

უკვე ძალიან ბევრი მუსიკოსია, რომელიც ყიდის კატალოგებს. უამრავი მშიერი მყიდველია და მცირე ინვესტორებს შეუძლიათ ღვეზელის ნაჭერი მიიღონ ისეთი პლატფორმების საშუალებით, როგორიცაა Royalty Exchange, რომელიც აუქციონზე დებს კატალოგების ჩამონათვალს სხვადასხვა მუსიკოსებისგან.მუსიკალური ლანდშაფტი მსოფლიოსთან ერთად იცვლება. კოვიდმა და ციფრულმა მედიამ სერიოზული ცვლილებები მოიტანა მუსიკალურ სამყაროში.